Lite nytt

Oj, vad tiden flyger iväg. Det gör det iof alltid men det här året verkar den ha fått en extra tramp på gaspedalen. Vi har även haft extremt mycket att stå i, så det är nog en bidragande orsak. Inte allt för länge sedan insåg jag att den efterlängtade våren kommer smygande=) Även om det precis just nu snöar här.
I onsdags fyllde Masai 12 veckor. I 4 veckor har vi fått dela vår vardag med detta underbara yrväder! Jag kan garantera att vi aldrig har en tråkig sekund med denna unga charmör. Och han vet ju så klart när han ska visa sin charmigaste sida för att försöka uppnå sin vilja=) Ibland fungerar det, ibland inte, ska jag väl tillägga. Något som är kul är att se vissa rastypiska beteenden redan vid så här ung ålder. För att ta ett exempel så har Masai redan lärt sig hur man gör för att få ligga i den skönaste hundbädden. Det gör man genom att få bort motståndaren genom lura bort henne. I det här fallet vår 8-åriga rottistik Java. Java vill gärna vara den som är först fram och hälsa när det kommer besök. Så Masai ställer sig vid ytterdörren, viftar på svansen och gläfser till. Om det fungerar? Ja, och varje gång=) Jag ska väl tillägga att sådana trick inte fungerar med Testarossa, vår RR tik.
Jag har varit (och är) förkyld. Och som alltid när jag är det, så sätter sig eländet på balansnerven. Den övning som hjälper mig bäst för att bli av yrseln är "att plocka svamp". Man ska helt göra som man gör när man är ute och plockar svamp. Det känns oerhört löjligt att bara gå omkring hemma och låtsas göra det, så jag brukar slänga ner saker på golvet som jag sedan plockar upp. Det kan vara vad som helst, men idag fick det bli hundmat. 2 dl ut över hela golvet, under bord och stolar. Masai tyckte det var fest, för självklart fick han äta upp den mat han nosade till sig. Dessutom hade vi en jätterolig stund tillsammans!
I går fick Masai följa med husse till jobbet. Husse var stolt, Masai glad och kollegorna tyckte det var roligt. Kan inte bli bättre=)
Två soldyrkande RR:s
Rossa, vår soldyrkande RR-dam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0